خدمات

صفر تا صد نگهداری دوربین مداربسته

نگهداری دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات امنیتی ضروری و جدایی‌ناپذیر در مکان‌های مختلف از جمله فروشگاه‌ها، بانک‌ها، منازل مسکونی و غیره است. تامین امنیت با صرف خریددوربین مداربسته  و نصب دوربین مداربسته امکان‌پذیر نبوده و نگهداری دوربین مداربسته نیز اهمیت بسیاری دارد.

با توجه به محل نصب دوربین‌های مداربسته و قرارگیری آن‌ها در معرض آسیب‌های گوناگون، اهمیت مراقبت و نگهداری از این دستگاه دوچندان می‌شود. ضمن این‎که بروز و نقص و آسیب و عدم تعمیر دوربین مداربسته ، کارکرد و هدف دستگاه را مختل می‌کند. نگهداری و پشتیبانی دوربین مداربسته به‌واسطه اهمیت عملکرد آن در تامین امنیت ضروری است. از این رو بهتر است پیش از اجرای دوربین مداربسته با روش‌های سرویس و نگهداری دوربین مدار بسته صحیح , تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته از این دستگاه آشنا باشید. راهنمای جامع نگهداری دوربین مداربسته در ادامه بررسی شده است. و همچنین 5 مرحله برای نگهداری و سرویس دوربین مداربسته در زیر گفته شده قبل از ادامه ی مطلب برای انجام سریع نگهداری و سرویس دوربین مداربسته میتوانید همین حالا با مشاوران ما در گفتینو یا در واتساپ یا تلگرام یا تلفنی صحبت کنید و برای کارخانه و شرکت بزرگ که سیستم حفاظتی بزرگی دارند با مشاوره رایگان و تکمیل فرم قرارداد خدمات دوربین مداربسته از خدمات فروشگاه ارتباط نماگستر بهرمند شوید .

چرا مراقبت از دوربین مداربسته ضرورت دارد؟

نصب و اجرای دوربین مداربسته با هدف تامین امنیت در مکان‌های مختلف، از یک بانک یا فرودگاه بزرگ گرفته تا یک مغازه کوچک، صورت می‌گیرد. حال اگر دوربین مداربسته در طول زمان به‌ هر دلیلی از جمله دستکاری سارقان، تغییر زاویه دید در اثر ضربه، کثیف شدن لنز، نقص فنی و غیره کارکرد مناسبی نداشته باشد، هدف از نصب و خرید آن زیر سوال رفته و از همه مهم‌تر امنیت مکان مورد نظر به خطر می‌افتد. ضمن این‌که نگهداری صحیح، عیب یابی دوربین مداربسته در صورت بروز هرگونه نقص را آسان کرده و از این جهت هزینه تعمیر دوربین مداربسته را کاهش می‌دهد.

راهنمای نگهداری دوربین مداربسته در 5 مرحله

برای نگهداری دوربین مداربسته به‌شیوه صحیح، ابتدا باید یک چک لیست جامع و کامل از تمام نکات و کارهایی که لازم است انجام دهید جمع‌آوری کرده و به‌طور منظم و پیوسته، مرحله به مرحله مطابق آن عمل کنید. نکات مهم برای نگهداری از دوربین مداربسته در 5 مرحله زیر بررسی شده است؛

یک؛ مراقبت از لنزهای دوربین

لنزها، کلیدی‌ترین عنصرو چشم‌های دوربین مداربسته هستند که ثبت تصویر توسط آن‌ها صورت می‌گیرد. پس در نخستین گام باید عملکرد لنزهای دوربین را بررسی کنید. نکات مهم در این خصوص در ادامه آمده است؛

تنظیمات لنز: در فواصل زمانی معین مطمئن شوید که لنز به درستی فوکوس و تنظیم شده و سنسورهای تشخیص حرکت دوربین به‌خوبی کار می‌کنند.

گرد و غبار: لنز دوربین مداربسته در معرض انواع کثیفی، گرد و غبار و مانند آن قرار دارد که می‌توانند موجب مسدود شدن لنز دوربین یا تار شدن تصاویر ثبت شده شوند. تمیز کردن لنز دوربین مداربسته باید به‌شکل منظم صورت بگیرد.

نقص فنی: لنز دوربین ممکن است به‌هر دلیلی دچار نقص فنی شده یا شکسته باشد که در این‌صورت باید در اولین فرصت عیب‌یابی و در نهایت تعمیر شود.

نگهداری دوربین مداربسته

دو؛ بررسی زاویه دید دوربین

دوربین مداربسته باید زاویه مناسب و خوبی از محل موردنظر را پوشش دهد. گاهی ممکن است دوربین به دلایلی چون حمله سارقان، ورود ضربه، وزش باد یا غیره از محل خود جابه‌جا شده و زاویه دید آن تغییر کرده یا حتی توسط مانعی چون شاخ و برگ درختان مسدود شود. پس حتما هر چند وقت یک‌بار محل قرارگیری دوربین، محکم بودن و میزان پوشش‌دهی و نقاط کور آن را چک کنید.

سه؛ سیم‌کشی و اتصالات دوربین را بررسی کنید

در نوشتن چک لیست مراقبت از دوربین مداربسته ، چک کردن مرتب و دوره‌ای سیم‌کشی و اتصالات دوربین را فراموش نکنید. ابتدا در مرحله نصب دوربین مداربسته سعی کنید که کابل‌ها و سیم‌ها دارای حفاظ مناسب بوده و در مقابل رطوبت قرار نگیرند. سپس باید در فواصل زمانی مشخص شده برای مراقبت از دوربین، سیم‌کشی دوربین را از نظر پارگی، اتصال صحیح و لخت بودن چک کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. ضمن این‌که حتما بررسی کنید که صدا و تصاویر ثبت شده از دوربین مشکلی نداشته و با کیفیت مناسب به‌دست شما برسد.

چهار؛ مانیتور و تجهیزات ضبط را چک کنید

مانیتورها و تجهیزات ضبط، کار اصلی دوربین مداربسته را انجام می‌دهند و ورود نقص و آسیب در آن‌ها، عملکرد دوربین مداربسته را بی‌فایده می‌کند. در این مرحله ابتدا باید بررسی کنید که مانیتورها تمامی تصاویر را با کیفیت و وضوح مناسبی نمایش داده و زمان و تاریخ دوربین به‌شکل صحیح تنظیم شده است. در نهایت حتما حواستان باشد که سوئیچ‌ها و تجهیزات دوربین به درستی کار کرده و اگر اتصالات ضعیفی وجود دارد، باید به‌سرعت تعویض یا تعمیر شود.

پنج؛ سرویس دوره‌ای دوربین را فراموش نکنید

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات امنیتی فنی و تخصصی است که نصب و اجرا، مراقبت‌های فنی و عیب‌یابی آن کار راحتی نبوده و باید توسط افراد متخصص و آشنا با این حوزه صورت بگیرد. از این رو برای اطمینان از عملکرد صحیح دوربین مداربسته، علاوه بر نکاتی که گفته شد، باید در بازه‌های زمانی مشخص به‌شکل دوره‌ای تعمیر و سرویس شود. تعداد دفعاتی که دوربین مداربسته به سرویس دوره‌ای نیاز دارد به عواملی چون نوع استفاده، محل استفاده، جدید یا قدیمی بودن، نوع دوربین و مواردی مانند آن بستگی دارد.

نمایندگی سرویس و نگهداری دوربین مداربسته ارتباط نماگستر

شرکت تخصصی ارتباط نماگستر، به‌عنوان مشاور و مجری در پروژه‌های مخابراتی، امنیتی، حفاظتی، تلفن سانترال، دوربین مداربسته و خدمات شبکه در سراسر ایران، خدمات ویژه‌ای را در خصوص نگهداری و تعمیر انواع دوربین مداربسته ارائه می‌کند. مجموعه ارتباط نماگستر در سراسر ایران نمایندگی تخصصی داشته و بدون تعطیلی و به‌صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند.

نگهداری دوربین مداربسته

مدارک معتبر ارتباط نماگستر

 برای دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *